Minggu, 21 Februari 2016

Situs Informasi Terkini Paling Hits

Maklumat adalah sesuatu yang diperlukan untuk hidup seseorang. Dengan maklumat yang seseorang yang pada mulanya tidak mengetahui untuk mengetahui, tidak mulanya memahami dapat memahami. Ia adalah penting bahawa maklumat untuk menambah pengetahuan atau pandangan seseorang. Bagaimana rasa maklumat itu? dengarlah kepada artikel ini. Sebelum itu, anda perlu membaca Persefahaman atau Definisi Teknologi.

Maklumat pemahaman
Maklumat atau dalam bahasa Inggeris adalah maklumat berasal dari perkataan informaciĆ³n bahasa Perancis, perkataan ini berasal dari bahasa Latin sebagai "Maklumat" yang bermakna ia adalah "konsep, idea-idea, garis". Maklumat adalah sesuatu data yang diproses atau diproses menjadi bentuk yang mempunyai makna untuk penerima maklumat yang mempunyai nilai untuk manfaat.

Contoh apabila menerima maklumat baru, sebagai contoh, apabila anda meminta rakan-rakan anda mengenai makanan kegemaran mereka, maka rakan anda akan menjawab bahawa makanan kegemarannya adalah sate dan bakso. Dari jawapan kepada rakan-rakan anda mengenai makanan kegemaran mereka sebelum ia menjadi "sate" dan "bakso" adalah maklumat baru untuk anda. Jadi daripada jawapan kepada rakan-rakan anda, anda menyedari bahawa makanan kegemaran rakan anda adalah sate dan bakso.

Sumber : http://ruangragam.blogspot.com/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar